El camí cap a una
empresa més segura
Quines són les fases per a una gerència de riscos correcta?
La gerència de riscos, en matèria empresarial, és aquella part de la gestió empresarial que busca identificar els factors de risc que poden afectar la nostra empresa, prevenir-los, retenir-los i/o transferir-los, i, en última instància, manejar els sinistres perquè, quan passin, causin el menor dany possible. No hi ha cap pòlissa al mercat que ho cobreixi absolutament tot, per això cal establir una interrelació entre totes les variables anteriors i dissenyar un bon pla d’acció.
01
Identificació
Comprendre a fons l’empresa: les activitats, els processos, l’entorn, el sector, els actius i la localització, i identificar els riscos associats a cadascun d’aquests aspectes.
02
Anàlisi
Definir amb precisió els riscos de lorganització i els seus possibles efectes, utilitzant informació comparativa del sector i avaluacions de professionals experts.
03
Metodologia
En aquesta fase, l’empresa i la gerència de riscos defineixen conjuntament les bases per elaborar els plans d’actuació, segons l’anàlisi prèvia i l’estratègia corporativa.
04
Plans dactuació
Les opcions dactuació inclouen eliminar o reduir el risc mitjançant mesures preventives o controls, assumir i gestionar internament els riscos, o transferir-los a tercers.
05
Seguiment
Després d’aplicar cada fase, establim un seguiment periòdic per avaluar els resultats i fer ajustaments. És un procés dinàmic que cal adaptar-se contínuament a noves necessitats.
Gestió de sinistres
La gestió dels sinistres és la fase en què realment es demostra tot allò que s’ha analitzat i planificat a la gerència de riscos. Tanmateix, com que no hi ha dos sinistres iguals, de vegades ens podem trobar davant de situacions que no s’havien previst o que no havien estat ben valorades o executades. Per això, gràcies a la nostra experiència de més de 70 anys, posem a disposició tot el nostre saber fer a la gestió dels sinistres:
Intervenció immediata i acompanyament durant les primeres hores
Coordinació d‟un pla d‟acció adaptat a cada situació
Suport directe amb pèrits i professionals externs
Monitorització continua i comunicació constant amb l'empresa
Negociació i defensa activa dels interessos davant de les asseguradores
Avaluació post-sinistre per millorar protocols i prevenir futurs riscos
Gaudeix d'una assegurança de primera amb un servei que marca la diferència
No només t’ajudem a trobar l’assegurança que s’adapta millor a tu i et cobreix allò que realment necessites. També us acompanyem en tot el procés, especialment quan més ens necessites. I ho fem amb proximitat, dedicació i cura.
Auditoria de programes
Si no ets client de la nostra corredoria i vols saber en quin estat es troben els teus contractes d’assegurança, tant tècnicament com econòmicament, a M. Piqué podem fer-te un informe executiu sobre els excessos i les mancances de les teves pòlisses d’assegurança, així com una comparativa de costos.
01
Identificació i anàlisi dels riscos
Realitzem una inspecció exhaustiva dels riscos a les instal·lacions, combinada amb una anàlisi detallada dels processos productius i de gestió, així com una avaluació de la sinistralitat, per identificar punts crítics i establir les mesures necessàries per minimitzar els riscos i garantir la seguretat i eficiència de l’empresa.
02
Auditoria
Realitzem la revisió i l’anàlisi del clausulat de les pòlisses, oferim propostes tècniques i de costos i proporcionem recomanacions sobre els riscos assegurats i els possibles riscos no assegurats, assegurant una cobertura adequada i una gestió eficient dels riscos de l’empresa.